Hockeyslutspelet!

HV 71 - Skellefteå AIK

 Detta borde bli en rätt så "enkel" serie för HV, men slutspel är ändå slutspel och tidigare resultat behöver inte ha så stor betydelse. Men jag tror att HV vinner detta med 4-1 i matcher.


Linköping - Djurgården

 Djurgården är äntligen i ett slutspel igen, efter några års frånvaro bland de stora. Och jag tror att nånstan finns en risk att de är rätt så nöjda med det, sen är Linköping ett bättre lag än stockholmarna. 4-2 till Linköping.


Modo - Timrå

 Blir det månne en repris på fjolårets kvartsfinalserie? Typ helt omöjligt att sia om, men att det förmodligen blir lika jämnt är nog ingen högoddsare. Jag kan sträcka mig till att gissa 3-3, vem som tar den sista och avgörande segern låter jag vara osagt. Fegt jag vet... Men okej då, Timrå tar hem denna serie.


Färjestad - Frölunda

 Mitt kära gula-lila lag, Färjestad alltså. Säsongen har verkligen varit både upp och ner, lysande matcher har blandats med riktiga bottennapp. Det har inte funnits nån riktig stabilitet i år. Visst, skador är en del av förklaringen men långt ifrån hela sanningen. "Vi" är inne i en generationsväxling, eller den är åtminstonde nära förestående, och vissa av spelarna har tyvärr passerat "bäst-före datum". Men vi får väl hoppas att dom tar ett sista krafttag och bevisar för mig att jag har fel...
 Dessa ord passar ju rätt bra in på Frölunda också, så jag hänvisar till föregående stycke. Förutom den sista meningen då....;)
 Men jag tippar att Färjestad tar hem detta med 4-2 i matcher.

Kommentarer
Postat av: Madde

sport, sport och sport...:(

2008-03-09 @ 22:26:00
URL: http://nikkinin.blogg.se
Postat av: Maigiz

Jag har bara en fråga: Varför har du länk till Spraydate?

2008-03-10 @ 06:23:41
URL: http://www.maigiz.webblogg.se
Postat av: Linda

Haha du har ju snott min layout rakt av ;)

2008-03-10 @ 07:59:08
URL: http://ars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0